Gratis levering
Ved køb over 999,-
Standard levering
Hele Danmark: 79,-
Hurtig levering
1-3 hverdage
Altid prisgaranti
På vin og portvin

Handelsbetingelser

Virksomhedsoplysninger

Bag www.vinogport.dk står:

Vin & Port ApS

CVR: 36411309

 

Bank:

Kontonummer: 

IBAN-NR.: 


Østerbro 4

5960 Tommerup St.

 

E-mail: info@vinogport.dk
Tlf.: +45 53 53 29 19

Betaling

www.vinogport.dk kan du betale med:

  • Visa
  • Visa/Dankort
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • MasterCard Direct
  • Maestro

 

Betaling sker via ePays betalingsgateway.

Der opkræves ikke gebyr ved betaling på www.vinogport.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.vinogport.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering

Alle ordrer leveres med GLS - enten til en GLS Pakkeshop eller til en erhvervsadresse - fx din arbejdsplads.

GLS Pakkeshop (levering til GLS Pakkeshop)
Levering af ordrer under 999,- DKK koster kun 79,- DKK i forsendelse. Ordrer på 999,- eller derover leveres GRATIS i hele Danmark.

GLS Erhverv (levering til din arbejdsplads)
Levering af ordrer under 999,- DKK koster kun 79,- DKK i forsendelse. Ordrer på 999,- eller derover leveres GRATIS i hele Danmark.

Leveringstiden er normalt 1-3 hverdage - afhængigt af bestillingstidspunkt på dagen.

Afhentning (efter aftale)

Vin og portvin kan altid afhentes ved vores lager i Herning. Kontakt blot kundeservice@vinogport.dk efter bestilling for at aftale bærmere vedr. afhentningstidspunkt og -dato.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.vinogport.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

  • har modtaget din vare

  • får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

  • får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele


Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til kundeservice@vinogport.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Udgifterne til returnering forestår kunden selv.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes retur til:

Vin & Port ApS

Østerbro 4

5960 Tommerup St.


MRK: RETUR

Mod foudgående aftale kan du også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen/ordrekvitteringen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.vinogport.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
 

Vin & Port ApS

Østerbro 4

5960 Tommerup St.


MRK: RETUR

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på www.vinogport.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn

  • Adresse

  • Telefonnummer

  • E-mail adresse


Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Vin & Port ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Kun direktøren og logistikafdelingen for Vin & Port ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.vinogport.dk er indehaver, Lars Selmer Jørgensen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.vinogport.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Vin & Port ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Vin & Port ApS via kundeservice@vinogport.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til:

Vin & Port ApS

Østerbro 4

5960 Tommerup St.

kundeservice@vinogport.dk